Звіт про проведення Всеукраїнського тижня протидії булінгу у Великомолодьківській гімназії
Звіт про проведення Всеукраїнського тижня протидії булінгу у Великомолодьківській гімназії
Булінг – це умисні дії, які мають ознаки насильства і скоюються однією особою, групою дітей або дорослими щодо іншої особи. Особа (або група осіб), яка чинить булінг, має намір завдати біль за допомогою фізичної агресії, образливих висловлювань або інших форм, і це робиться неодноразово. Булінг це не просто випадкові події, а систематична модель поведінки.
Булінг може мати серйозні та довгострокові наслідки для дітей. Окрім, фізичних наслідків знущань, діти можуть зіштовхнутись з емоційними та психічними проблемами, такими як депресія та тривожні розлади, що може впливати на порушення самооцінки, соціальної адаптації, академічної успішності.
У середньому 14,7% учнів в Україні повідомили, що зазнавали булінгу принаймні кілька разів на місяць, а 7% учнів були віднесені до категорії тих, хто часто зазнає булінгу.
Насмішки та кепкування, образи та погрози, штурхани і підніжки, відібрання речей, грошей чи документів, і навіть бійки – далеко не повний перелік діянь, які притаманні як конфлікту так і булінгу. Разом з тим, не кожен конфлікт є булінгом, і як свідчить правозастосовна практика, від вміння розпізнати булінг, відрізнити його від конфлікту за характерними ознаками залежить можливість захистити потерпілу особу та притягнути кривдника до відповідальності, встановленої законом.
Протидія булінгу та профілактика цього явища є складними завданнями, яке вимагає співпрацю між освітніми установами, сім’ями, громадськими організаціями та державними структурами.
З 16.09.2024 по 20.09.24 у нашому навчальному закладі проводився Тиждень протидії булінгу. В рамках тижня з метою профілактики булінгу в учнівському середовищі практичним психологом були проведені інтерактивні заняття, години спілкування, профілактичні бесіди, консультації, рухливі перерви, практичні заняття. У кабінеті психолога було оформлено просвітницький стенд “Зупинимо булінг разом”. З учнями 1-2 класів проведено заняття з елементами тренінгу “Поважай себе та інших людей”(демонстрація мультфільму “Їжачок”). Також з учнями було переглянуто та обговорено профілактичні мультфільми (про цькування). Молодші школярі протягом тижня були задіяні у рухливих перервах: “Дружня взаємодія”, Вправа “Рука допомоги”, гра “Акваріум”, “Камінь, ножиці, папір”. Учням 3-6 класу було запропоновано Антибулінговий вортбук “Не цькуй”, малюнки антистрес де діти дізналися, що саме є цькуванням, як із ним боротись і як його подолати. Інтерактивні заняття: “Я знаю, як себе захистити”, “Що є булінгом, а що ним не є”,”Булінг в Інтернеті”, “Повага до себе та інших людей”. Квест “Зупинимо булінг разом” 7-8 класи. На заняттях учні дізналися про правову відповідальність за булінг, а також вчилися безпечно користуватися соціальними мережами та протидіяти кібербулінгу. З учнями повторено знання що таке булінг його різновиди, хто в ньому бере участь та як йому протистояти. Також на сайті гімназії розмістили просвітницьку інформацію для всіх учасників освітнього процесу.
Булінг впливає на всіх, хто бере в ньому участь або спостерігає, та має деструктивні наслідки в майбутньому житті. У ситуації булінгу завжди беруть участь три сторони: жертва, булер, спостерігач. Вміння зупиняти ситуацію, яка не є прийнятною у дитинстві, є добрим навиком для зупинки булінгу, модерування конфліктів та здорової самооцінки.
Ці заходи були спрямовані на створення безпечних середовищ для всіх учасників навчального процесу та сприяють формуванню позитивних міжособистісних відносин у шкільному середовищі.